Zákazník se při rozhodování o nákupu podvědomě řídí mnoha vizuálními podněty. Vliv na výběr konkrétního obchodu nebo produktu má správně zvolené osvětlení. Barvou světla, jeho sílou nebo úhlem svícení dokážeme vytvořit atmosféru, která nenápadně propaguje dostupný sortiment. Vizuální merchandising je důležitým prvkem efektivního prodeje a pomáhá budovat dobrou image značky
Světlo má obrovský vliv na lidské zdraví a pohodu. Také hraje důležitou roli při vytváření správné atmosféry, např. uvedením harmonie nebo stimulací k akci. Může na nás ale působit i negativně, kupř. ohromující, dráždivé nebo demotivující. Komerční prostory jsou v tomto ohledu velmi specifickým místem. Osvětlení má v sobě mnoho různých funkcí.
Na jedné straně existují otázky vhodné viditelnosti, na druhé straně ovlivňování nákupních rozhodnutí. Dobře navržené osvětlení má potenciálního zákazníka uvolnit, cítit se pohodlně, na druhou stranu upoutat pozornost a dát mu impuls k nákupu.
Světlo dokáže víc než to:
- atmosféru
- vytvářejte elegantní produkty
- dokonce ve svém podání vytvářejí určité drama
ale také obratně provést zákazníka obchodem.
Pro propagaci konkrétního produktu volí dekoratéři akcentační osvětlení. Jeho úkolem je upoutat oko zákazníka, přesně nasvítit produkt a vyzdvihnout jeho estetické kvality. Individuální výběr světla speciálně pro povahu produktu zvýší jeho prodej. Pro tento účel se vyplatí zvolit reflektory, jako je Expo Adjust od Lena Lighting. Svítidlo bylo navrženo do moderních komerčních interiérů, kde je důležité zdůraznit prvky vybavení, expozice a navozovat atmosféru prostoru světlem.
Dekorativní osvětlení, jak už název napovídá, má vytvořit specifický styl interiéru. S využitím světelných akcentů a znalostí o vlivu světla na člověka lze změnit vnímání komerčních prostor a vystavených předmětů. Toho je dosaženo nejen parametry samotného svítidla, ale také jeho designem. Svítidlo se zajímavým, zajímavým tvarem přitahuje pozornost a stává se důležitým prvkem interiérového designu. Za pozornost stojí svítidlo Sizzano, které se prezentuje moderním designem a díky harmonické kompozici oblých tvarů přináší pocit bezpečí a pohodlí.
Důležité je také celkové osvětlení prodejní místnosti, které zákazníkům usnadní fungování v prostoru, aby dobře viděli všechny průchody a zajímavé regály či věšáky. Jako hlavní zdroj světla slouží svítidla od BARIS LED. Jedná se o moderní a energeticky úsporná svítidla s klasickými proporcemi a minimalistickým designem. Lze s nimi vytvořit světelné linie o délce až 6 metrů a efektní světelné instalace různých tvarů.
LED osvětlovací systémy se velmi často používají v komerčních prostorách. LED technologie se vyznačuje nízkou spotřebou energie a vysokou životností, což snižuje nutnost výměny nebo údržby zařízení. Spolu s minimalizací provozních nákladů je také omezen negativní dopad na životní prostředí. LED osvětlení také umožňuje řídit distribuci světelného toku, jeho barvy či intenzity. Inteligentní systémy řízení osvětlení Osvětlení lze přizpůsobit denní nebo roční době, množství přirozeného světla přicházejícího zvenčí a také množství provozu ve výkladních skříních nebo uličkách. Instalace takového systému znamená další úspory ve spotřebě elektřiny – v důsledku toho mohou účty za elektřinu klesnout až o 40 %.