Řízení osvětlení, optimalizace skladových prostor a další promyšlená řešení jsou klíčem ke snížení nákladů, které skladovým společnostem vznikají
Pro toto odvětví se období pandemie ukázalo jako okamžik změny a zintenzivnění práce. Doba, ve které žijeme, rozhodně zvýšila poptávku po službách elektronického obchodování. Přesto musí odvětví logistiky počítat s možnou hospodářskou krizí, a proto hledat možné úspory
Vliv pandemie COVID-19 na provoz skladů?
Na samém počátku pandemie se stejně jako zbytek trhu zhroutilo i odvětví logistiky. Po dvou měsících se však zájem o nakupování online výrazně zvýšil. Jen v roce 2020 se podíl elektronického obchodování na trhu ve Spojených státech zvýšil o 25 %. To staví majitele skladů před nové výzvy. Vzhledem k velkému zájmu spotřebitelů o nakupování přes internet roste také potřeba zvolit větší skladovací prostor pro zboží. Působivější rozměry znamenají, že osvětlení ve skladu by mělo být reorganizováno, což umožní komfort práce v tomto typu budovy.
Kromě toho dochází ke změně provozního režimu a požadavků samotných nájemců. Vzhledem k prodloužení pobytu se musí zvýšit i počet hodin a dnů, během nichž bude sklad fungovat. Systém směn je 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Aby bylo možné vyřizovat objednávky, balení, expedici, fakturaci atd. , musí sklad běžet nepřetržitě. Tato místa se také stávají soběstačnými a zabývají se nejen skladováním, ale také vracením zboží, reklamacemi a kontaktem se zákazníkem. Práce ve skladové firmě může být jak fyzická, tak kancelářská, proto musí být osvětlení skladu navrženo tak, aby umožňovalo vykonávat oba typy úkolů. Spotřebitel je tak obsloužen rychle a komplexně.
Za zmínku stojí také změna profilu objednaného zboží. Nejde jen o oblečení, pomůcky, knihy nebo domácí spotřebiče, ale také o základní potřeby, které bychom si běžně koupili v obchodech. To je další výzva pro logistický průmysl, která ho nutí změnit přístup k balení zboží nebo samotnou možnost přepravy.